Ini Favoriteku Langsung ke konten utama

Informasi Terbaru

Cara Menemukan Minat dan Mengasah Bakat Pada Diri Sendiri

Oleh Kharisma Intania Banyak yang masih bingung dengan bakat dan kemampuan yang dimiliki, bakat dan kemampuan setiap orang pasti berbeda-beda. Nah, tugas kita adalah menemukan bakat dan kemampuan yang kita miliki. Bakat adalah keahlian atau kelebihan yang dimiliki oleh seseorang yang berasal dari keturunan ataupun berasal dari lahir. Bakat sendiri dipercaya sebagai hal yang paling disenangi oleh manusia karena bisa membantu manusia. Bakat erat hubungannya dengan pekerjan yang nantinya akan kita kerjakan, misalnya anda memiliki bakat bermain sepakbola, maka anda bisa menekuni sepak bola sebagai pekerjaan. Pun juga jika anda berbakat sebagai pelukis, anda bisa menjadi pelukis atau berprofesi sebagai designer. Kita sering bertanya kepada diri sendiri, apa sebenarnya bakat yang kita miliki, banyak orang merasa bosan dengan pekerjaan yang mereka kerjakan dan menganggap pekerjan yang mereka lakukan tidak sesuai bakat dan kemampuan. Meskipun, jika tidak di asah

Pengertian, Ciri Ciri, Unsur unsur jeung Teknik Nulis Carita Pondok

1. Pengertian Carita Pondok
Carita pondok teh nyaeta karangan rekaan (fiksi) anu wangunna pondok sarta ngan ukur ngasongkeun hiji peristiwa. Carpon umumna nyaritakeun hal-hal anu sipatna realistis, diangkat tina kanyataan. 

2. Ciri-ciri Carita Pondok

  1. Jumlah kecapna tara leuwih ti 10000 kecap,
  2. Upama diukur ku waktu macana, antara 10 nepi ka 20 menit,
  3. Kajadian anu dicaritakeun biasana ngan ukur hiji kajadian,
  4. Palaku nu aya dina carita pondok teu loba, ukur hiji atawa dua urang.
  5. Caritana kurang kompleks upama dibandingkeun jeung novel
  6. Miboga hiji plot, setting tunggal, tur ngawengku jangka waktu anu singget.

3. Unsur Unsur Carita Pondok

Unsur Intrinsik

unsur intrinsik nyaéta unsur nu ngabangun karya éta sorangan. unsur-unsur intrinsik carpon nyaéta:
  • Tema nyaéta ide pokok hiji carita, nu diyakini jeung dijadikeun sumber carita.
  • Latar(setting) nyaéta tempat, waktu, suasana nu aya dina carita.Hiji carita kudu jelas di mana tempatna, iraha kajadianna jeung suasana keur carita.
  • Galur(Plot) nyaéta susunan kajadian nu ngabentuk hiji carita
Galur dibagi jadi 3 nyaéta:
  1. Galur maju nyaéta rangkaian kajadian nu urutanna sesuai jeung urutan waktu kajadian atawa nu gerakna kaharep terus.
  2. Galur mundur nyaéta rangkaian kajadian nu susunanna teu sesuai jeung urutan waktu kejadian atawa carita nu gerakna mundur(flashback).
  3. Galur Campuran nyaéta campuran antara galur maju jeung mundur.
Galur boga sababaraha tahap:
  1. Panganteur: bagian carita mangrupa lukisan, waktu, tempat atawa kajadian nu mangrupa mimitina carita.
  2. Penampilan masalah: bagian nu nyaritakeun masalah nu keur dihadapan ku palaku carita.
  3. Puncak kategangan/klimaks: masalah dina carita nu geus gawat pisan, konflikna keur memuncak.
  4. Kategangan nurun/antiklimaks: malasah tos bisa diatasi jeung kekhawatiran mulai leungit.
  5. Resolusi: masalah geus bisa di atasi atawa di béréskeun.
  • Perwatakan
ngagambarkeun watak atawa karakter tokoh nu bisa ditingali dina 3 segi nyaéta:
  1. Dialog tokoh
  2. Penjelasan tokoh
  3. Penggambaran fisik tokoh
  • Tokoh nyaéta jalma-jalma nu dicaritakeun dina carita jeung loba nyandak peran dina carita. tokoh dibagi jadi 3 nyaéta:
  1. Protagonis:tokoh utama
  2. Antagonis: tokoh penentang atawa lawanna tokoh utama
  3. Tritagonis:Penengah dina tokoh utama jeung tokoh lawan
  • Amanat nyaéta pesan atawa nasehat nu rek disampaikeun pangarang lewat carita.

Unsur Ekstrinsik

unsur ekstrinsik nyaéta unsur-unsur nu aya diluar karya sastra, tapi sacara teu langsung ngapengaruhan wangunan atawa sistem organisme karya sastra. unsur-unsurna nyaéta:
  • Nilai-nilai dina carita(agama,budaya,politik,ekonomi)
  • latar belakang kahirupan pangarang
  • situasi sosial keur carita diciptakeun

Teknik Nulis Carita Pondok

  1. Tema
  2. Bahan carita
  3. Alur
  4. Tokoh
  5. Dialog
  6. Sudut pandang
  7. Prak-prakan
 Perbedaan carpon jeung dongeng
 1. Dongeng biasana ngabogaan eusi nu mangrupa carita khayal, sedengkeun carpon eusina bisa mangrupa 
     carita khayal atawa oge carita nyata.

2. Dongeng kaasup carita prosa heubeul, dongeng biasana anu nulisna anonim, eusina biasana nyaritakeun  
    kabaikan nu ngalawan kajahatan, jeung sifatna statis. Sedengkeun carpon kaasup carita prosa anyar,
    carpon biasana anu nulisna jelas, temana biasana leuwih bebas, ngabogaan sifat anu dinamis.

3. Saluyu jeung ciri-ciri lianna nu aya dina prosa heubeul, carita dongeng biasana mangrupa istana sentris,
    ngabogaan sifat-sifat nu aya dina karajaan, fantastis, sarta dipangaruhan ku sastra Hindu jeung sastra
   Arab. Carpon oge saluyu jeung ciri-ciri lianna nu aya dina prosa anyar, carita dina carpon biasana
   mangrupa rakyat sentris, bahanna mawa tina kahirupan nu aya di rakyat sakitar, realistis, sarta
  dipangaruhanku sastra barat.

4. Carita khayal dina dongeng oge biasana sok leuwih loba bohongna, saperti aya sato nu bisa ngomong,
    sedeungkeun carita dina carpon lewuih logis sarta realistis ti batan carita nu dongeng.

5. Biasana palaku dina dongeng bisa naon wae, saperti umpamana bisa jelema, barang, tutuwuhan atawa  
    oge sato, sedengkeun palaku nu aya dina carpon biasana ngan jelema wungkul.

Komentar

Posting Komentar